You are currently viewing Elektronikus recept

Elektronikus recept

2017. november 1-óta működik Magyarországon az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltató Tér (EESZT), amely használata az OEP finanszírozott ellátásban azóta kötelező is. Ennek kapcsán a betegeink számára felírt összes recept és az egészségügyi ellátások az ország bármely intézményében és patikájában követhetők elektronikusan.

A receptfelírás is e-recept formájában történik, ennek az a következménye, hogy nincs szükség a gyógyszerkiváltáshoz papír alapú receptre. Miután felírjuk a rendelőben a gyógyszereket e-receptre, a betegeink az ország bármely patikájában kiválthatják azokat egy fényképes igazolvány és egy TAJ kártya felmutatásával. 

A receptek a beteg TAJ számához vannak rendelve, elektronikus formában. 

Ha véletlen elveszítenek egy receptet, akkor sem kell megijedni, mert az elektronikus forma ott van a rendszerben. Csak szólni kell a patikába, hogy van még egy érvényes receptjük. 

A receptek 3 hónapig érvényesek, ezután törlődnek az EESZT-ből. 

Leletek az EESZT-ben:

A leleteket is le tudjuk kérdezni az EESZT-ből, de nem kapunk arról értesítést, hogy valakinek lelete érkezett. 

Tehát ez után is szeretnénk kérni az összes leletüket bemutatásra, vagy kérjük szóljanak, ha vizsgálaton jártak!